SUEZIAKO ESPERIENTZIAK

Kaixo guztioi,

Aspaldi zen ez nuela hemen idazten. Sueziara eramus moduan etorri nintzenetik, Gazetik pixkat aparte geratu naiz. Baina horrek ez du esan nahi ez dudanik segitzen nere lagunek egiten dutena bertan edo ez naizenik GAZEtaz gogoratzen.

Agindu moduan, hemen ari naiz GAZE saltzen, baina zail egiten zaie ulertzea hemengo jendeari. Esan daiteke nahiz eta Suezia herrialde aurreratuenetako bat dela Europan, praktika arraro hauetan aurre artu diegula. Hala ere, hemengo unibertsitateak duten irakasteko modua ikusi eta gero, Euskal herriko unibertsitateak asko dute ikasteko. Hori dela eta, hemengo metodologia azaltzen saiatuko naiz adibide moduan.

Hemengo klaseak askoz ere praktikoagoak dira. Klase denborak ariketa praktikoak egiteko erabiltzen dira eta liburuak eta teoria bakoitzak bere kabuz irakurri eta ulertuta ekarri behar ditu klasera etorri aurretik. Horrela klasean ulertutakoa praktikan jartzeko denbora geratzen zaie. Nik metodologia hau “managment and leadership” klasean izan nuen. Hori dela eta praktika hauek nolakoak ziren azaltzeko adibide bat azalduko dut.

Talde lanaren gaian gaudenean, irakasleak hiru talde egin zituen bakoitza 7 lagunekoa. Talde bakoitzak bi begirale zituen. Hauek taldeko partaide bakoitzak egiten zuen guztia idatzi beharra zuen (zein rol hartzen zuen, ordena jartzen zuen, nolako ahotsa erabiltzen zuen, …) eta beste partaideak bastoitxo batzuekin torre bat eraiki behar zuten. Torreak hiru ezaugarri bete behar zituen: edertasuna, altuera eta sendotasuna. 10 minutu planifikatzeko eman zituen talde bakoitzarekin (nolakoa egingo zuten, bakoitzak torrearen zein parte egingo zuen eta …) eta urrengo 10 minututan eraiki egin behar zuten.

Ondoren talde bakoitzak lider bat aukeratu behar zuten eta liderrak 3 torreen artean onena aukeratu behar zuten. Bertan erdi tarteko gerenteak izaten zituen zailtasunetaz ohartu ginen: bere taldeak egindako torrea nahi aukeratzea baina objetiboa izan behar enpresaren onerako.

Ariketa honen ondoren, begiraleak bere taldekideei feedbacka eman zien.

Honela, taldeko arazoetaz ohartzen ziren, zein pausu eman zituzten gaizki,… Guzti onekin errealitatean nola jokatu ahal dugun hobeto reflexionatzeko bidea ematen zuelarik.

Klasea amaitu ondoren 5eko taldeetan klaseari eta irakurritako liburuei erreferentzia eginez talde lan bat idatzi behar zer. Honekin egindako guztia asimilatzeko aukera emanez.

Hau da guztia, hau da hemengo erakusteko modua gai batzuetan eta uste dut oso efektiboa eta ona dela. Nik behintzat asko ikasi nuen.

Hemen usten dizkizuet argazki batzuk:

Esta entrada fue publicada en Uncategorized. Guarda el enlace permanente.

3 respuestas a SUEZIAKO ESPERIENTZIAK

  1. zuriñe dijo:

    ze politak!!🙂

  2. Josi dijo:

    Nere A!! qué ilusión saber de ti!!
    Por la pinta de las fotos parece que os estáis divirtiendo un montón! ya nos contarás cuando vengas a visitarnos,… Muxu potolo bat!

  3. Mikel dijo:

    Ondo zabiltza ehhh…

    Muxu handi bat, Nerea!

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s